Piwny branding z potworem w tle

Jak to robią najlepsi - Tesco Finest



W 1998 sieć Tesco wprowadziła do swoich sklepów markę własną Tesco Finest. Wbrew panującym trendom Tesco wprowadziło markę premium, z produktami wysokiej jakości przeznaczonymi dla coraz bardziej wymagających klientów. Opakowania nowej linii miały odzwierciedlać jej ekskluzywny charakter poprzez użycie wysokiej jakości opakowań z błyszczącymi srebrnymi etykietami uzupełnionymi zdjęciami produktu (zmiana rewolucyjna, zwłaszcza że najpopularniejszą marką własną było wtedy Tesco Value - marka której opakowania znajdowały się dokładnie po przeciwnej stronie wizerunkowej huśtawki).

Przez kolejne lata opakowania Tesco Finest pozostawały mniej więcej w tej konwencji

W 2013 Tesco Finest było największą brytyjską marką spożywczą, której obroty osiągnęły poziom  1,4 miliarda funtów, a oferta produktowa obejmowała 1600 SKU. Na 15- lecie marki Tesco postanowiło całkowicie odświeżyć identyfikację  wizualną całej gamy Finest. Do tego zadania zatrudniono angielską agencję Honey. Przedstawiciele agencji zwracali uwagę na to że opakowania nie odzwierciedlają charakteru marki, wszystkei kategorie produktowe są do siebie podobne a różnice w opakowaniach opierają się jedynie na podmianie "krzykliwych" fotografii¹. W projektowaniu skupiono się na tym aby nowe opakowania były nowoczesne, komunikowały wartość premium produktów oraz czytelnie prezentowały informację na temat pochodzenia produktu.


Badania przeprowadzone po rebrandingu pokazały, znaczną zmianę w postrzeganiu produktów Tesco Finest. Klienci znacznie częściej wskazywali że:
"Produkt wygląda na żywność wysokiej jakości" - wzrost z 14% do 38%
"Wygląda na autentyczny" - wzrost z 12% do 38%
"Wygląda na to, że zrobili go ludzie, którzy pasjonują się jedzeniem" - wzrost z 11% do 33%
"Wygląda na to, że robią to ludzie, którzy dbają o jedzenie" - wzrost z11% do 30%
"Wygląda na dobrze smakujący"  wzrost z 14% do 36%

Nowe opakowania zaprojektowane przez Honey otrzymały w 2014 nagrodę  The Dieline Awards zajmując III miejsce w kategorii "Linia produktów".

W kolejnych latach opiekę nad marką przejęła agencja Pemberton & Whitefoord LLP kontynuując drogę wyznaczoną przez Honey.










Komentarze